Saturday, January 14, 2012

USA OG LITT SÅNT
























USA-lengselen min kom tilbake i dag. Jeg vet ikke hva det er, men så lenge jeg kan huske har jeg hatt en lengsel. En lengsel for å dra tilbake hvor jeg er født, dra tilbake til New Jersey, kanskje til og med dra tilbake til New York og Washington DC. Det er vanskelig å forklare, men jeg føler liksom ikke at jeg kjenner meg selv. Det er det flere grunner til, men hovedgrunnene er vel at jeg ikke har noe bilde av New Jersey, stedet hvor jeg er født, og det at jeg har vært i New York og Washington DC uten å huske noe. Det er så... Rart liksom. Spesielt når jeg har vært fasinert av USA i seg selv helt siden jeg var liten, og da særlig en fasinasjon for New York.

En annen ting er også slikt som at mamma kan si "du har jo vært i Disneyworld", så står jeg der som et spørsmålstegn og bare "når da liksom?". Haha, det er jo på en måte litt morsomt også. Å finne ut at jeg har vært forskjellige steder altså. Men det fører også til at jeg ikke føler at jeg kjenner meg selv og min egen historie. Jeg vet ikke om det er slik for alle, siden de fleste ikke husker noe fra de var ett år.

I år skal jeg tilbake til USA for tredje gang siden jeg ble født, og dette blir den første gangen jeg kommer til å huske noe særlig. Faktisk så tidlig som i vinterferien skal vi dit, og det er ikke lenge til...

No comments:

Post a Comment