Thursday, March 1, 2012

BACK IN BUSINESS!



Heisann og hoppsann!

Da var jeg tilbake og totalt jetlagged. Men jeg klager ikke! Kom hjem tirsdag ettermiddag etter én og en halv dag med reising. Vi tok et 11-timers fly fra San Francisco til Amsterdam, hvor vi måtte vente 4 timer på neste fly, for så å dra hjem til lille Stavanger fra Amsterdam. Folkene i Amsterdam er irriterende - de ødela den fine, rosa kofferten min ...

Vi fikk tid til overraskende mye;
Tok inn på hotell som lå i kjernen av San Francisco, shopping, Lori's Diner, mer shopping, Westfield shoppingsenter, Nordstrom, gammeldags trikk til og fra Fisherman's Warf, Pier 39, Coit Tower, en del av Lombard Street (ikke den mest kjente delen), Starbucks, hovedkvarteret (og hvor alt startet) til Levis, enda mer shopping, hørte stadig sirener fra brannbiler, ambulanser og politibiler (storbyliv..), Victoria's Secret, Macy's, vi tok Barten (undergrunnsbanen), klassiske San Francisco hus, koselige gater, fint vær med sol, bratte bakker, Golden Gate Park, California Academy of Sciences, masse kule fisker, Japanese Garden, store trær, 25-minutters venting i verdens beste sofa (som gjøres om til lenestoler ved å trykke på en knapp!) hos Macy's til vi fikk et bord inne på the Cheesecake Factory, Skinnylicious Menu, Hawaiian Pizza, tok gammeldags trikk ut til Fisherman's Warf igjen, Alcatraz, fantastisk utsikt til Golden Gate Bridge og San Francisco fra Alcatraz, Hard Rock Café på Pier 39, tok en klassisk Cabel Car ved hotellet (med verdens kuleste konduktør på vei tilbake!), Nick Cannon (gift med Mariah Carey og programleder) tok turen på Cabel Car-en under filming til America's got Talent (!), tok svart limo ut til et annet hotell ved marinaen i Berkeley, leide et beist av en bil (vi var mange), så Six Flags fra motorveien, kjørte ut til Napa Valley og så masse fine vingårder og hus på veien, besøkte V. Sattui Winery hvor vi hadde piknik og koste oss i finværet, tok turen opp til Bear Creek på kvelden hvor det var flere fantastiske utkikkspunkter hvor vi så Berkeley, så masse gammeldagse kule kinoer i sentrum av Berkeley, besøkte den gedigne campusen til Berkeley University (hvor broren min studerer), besøkte Muir Beach og tok den bratte turen opp til en klippe med fantastisk utsikt, fortsatte videre til Muir Woods hvor det var enorme trær, forlot dette vakre stedet og ankom flyplassen med én og en halv dags reising for tur...

Alt i alt så var det en av de beste feriene jeg har hatt!

Orket ikke å skrive skikkelig, og har dessuten ikke tid til det. Men slapp av; jeg har bilder som fyller opp innlegg nok til to måneder, om ikke mer... Nå må jeg øve til en naturfagprøve som omhandler organisk kjemi - jippi!

1 comment:

  1. Høres gøy ut! Koser meg med hydrokarboner og litt sånt jeg også :-)

    ReplyDelete